Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Literature-informed, one-turn action research: three cases and a commentary
 
 
Titel: Literature-informed, one-turn action research: three cases and a commentary
Auteur: Cain, Tim
Holmes, Melanie
Larrett, Alison
Mattock, Joanna
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 33 (2007) nr. 1 pagina's 91-106
Jaar: 2007-02
Inhoud: Although action research is a common feature of courses of initial teacher training, the evidence as to its efficacy, in encouraging reflection among trainees, is mixed. This article discusses cases of action research assignments carried out by three trainees into their own practice in relation to (a) behaviour management, (b) monitoring and assessing, and (c) pupil-centred education. The assignments are analysed using Bloom et al's. (1964) typology of thinking skills, Handal & Lauvas's (1987) model of reflective practice, and typologies of action research by Noffke (1997) and Rearick and Feldman (1999). They are positioned as cases of 'literature-informed, one-turn' action research; a concept which is discussed in relation to other concepts of action research.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland