Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 12 gevonden artikelen
 
 
  Not the whole story of the national literacy strategy: a response to Dominic Wyse
 
 
Titel: Not the whole story of the national literacy strategy: a response to Dominic Wyse
Auteur: Beard, Roger
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 29 (2003) nr. 6 pagina's 917-928
Jaar: 2003-12
Inhoud: There is evidence that the National Literacy Strategy (NLS) has led to a sustained increase in literacy attainment, especially in reading, although recent international comparisons also suggest some additional issues regarding pupil performance in England. The relative success of the NLS may at least partly lie in the policy application of several complementary areas of educational research, a suggestion disputed by Dominic Wyse (this issue). However, his critical commentary is marred by important omissions, particularly of reference to debates about the teaching of reading and to the statutory status of the National Curriculum for English. His alternative suggestions on the use of 'child development' evidence lack methodological detail and are only partly formulated.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 12 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland