Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 10 van 12 gevonden artikelen
 
 
  The national literacy strategy: a critical review of empirical evidence
 
 
Titel: The national literacy strategy: a critical review of empirical evidence
Auteur: Wyse, Dominic
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 29 (2003) nr. 6 pagina's 903-916
Jaar: 2003-12
Inhoud: This article examines three areas that are of central importance to the pedagogy of the National Literacy Strategy Framework for Teaching (FFT) at primary level: inspection evidence; school effectiveness (SE) research; and child development evidence. Analysis of national inspection reports on the teaching of English illustrates that these cannot be used as a reliable source of evidence. A focus on the claims made in support of an objective-based framework in SE research shows that there is very little evidence to support the particular use of objectives in the FFT. A synthesis of child development research in relation to language and literacy finds that the FFT does not adequately reflect the evidence. It is concluded that there is an urgent need for a formal review of the FFT.|spagf|ro|epagf|
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 10 van 12 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland