Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
   volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 1 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Analysis of National Value-added Datasets to Assess the Impact of Selection on Pupil Performance
 
 
Titel: Analysis of National Value-added Datasets to Assess the Impact of Selection on Pupil Performance
Auteur: Schagen, Ian
Schagen, Sandie
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 29 (2003) nr. 4 pagina's 561-582
Jaar: 2003-08
Inhoud: The impact of selective education systems on pupil performance has long been a contentious issue, but the advent of national value-added datasets linking performance across key stages for the majority of pupils in England has enabled detailed analysis to throw some light on the issues. The main finding has been a distinct difference in Key Stage 3 test levels for pupils on the 'borderline' between grammar school and secondary modern school, even when prior attainment is taken into account. Possible explanations for this apparent 'grammar school effect' are discussed.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 1 van 9 gevonden artikelen
 
   volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland