Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 12 gevonden artikelen
 
 
  The Effect of Group-level Influences on Pupils' Progress in Reading
 
 
Titel: The Effect of Group-level Influences on Pupils' Progress in Reading
Auteur: Hutchison, Dougal
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 29 (2003) nr. 1 pagina's 25-40
Jaar: 2003-02
Inhoud: This article investigates the existence or otherwise of group-level effects on progress in reading. 'Administrative' data, i.e. data already produced by a local education authority (LEA) for its own purposes, was combined to give two primary-age cohorts, each of the order of 2500 pupils, in one medium-sized LEA in the south-east of England. After allowing for pupil and global school-level effects, a wide variety of possible aggregated group-level effects (AGLEs) was investigated. Different functions of pupil score were investigated. Mean score and pupil turnover, especially the latter, were the most important AGLEs on attainment, and these had greater effects for older pupils.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 12 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland