Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 10 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Theory's Spell--on qualitative inquiry and educational research
 
 
Titel: Theory's Spell--on qualitative inquiry and educational research
Auteur: Thomas, Gary
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 28 (2002) nr. 3 pagina's 419-434
Jaar: 2002-06-01
Inhoud: Theory's secure place in qualitative inquiry is challenged on three counts. First, it is argued that the search for theory in such inquiry originates in a kind of crypto-functionalism, and makes any inquiry dependent on its discovery inconsistent with the starting points of qualitative inquiry. Second, theory's supposed importance for policy formulation cannot in itself justify it, even if theory had the right credentials for that purpose (which it does not). Third, arguments that it is used successfully and uncontroversially in the arts and humanities--and even that its pursuance there represents some essence of scholarship--are belied by examining discussion about theory in those arenas. The author concludes by arguing that educators' irrepressible interest in theory leads qualitative inquiry into sterile terrain.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 10 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland