Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
   volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 1 van 10 gevonden artikelen
 
 
  A Capital Theory of School Effectiveness and Improvement
 
 
Titel: A Capital Theory of School Effectiveness and Improvement
Auteur: Hargreaves, David H.
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 27 (2001) nr. 4 pagina's 487-503
Jaar: 2001-09-01
Inhoud: A new theory of school effectiveness and improvement is outlined, based on the master concepts of intellectual capital, social capital and leverage, linked with the conventional concept of institutional outputs. Each master concept is defined in terms of two subsidiary concepts. Twelve specifically educational concepts are set within this framework to provide the theory. It is proposed that, through a simplified model, the range and fertility of the theory can be exemplified and tested in three specific cases—the changing nature of school effectiveness and improvement in knowledge economies, citizenship education and teacher effectiveness.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 1 van 10 gevonden artikelen
 
   volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland