Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
   volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 1 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Bipolarity … or not? Some Conceptual Problems Relating to Bipolar Rating Scales
 
 
Titel: Bipolarity … or not? Some Conceptual Problems Relating to Bipolar Rating Scales
Auteur: Yorke, Mantz
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 27 (2001) nr. 2 pagina's 171-186
Jaar: 2001-04-01
Inhoud: Bipolar rating scales find considerable use in educational research, whether in formal instruments or as ad hoc scales produced by respondents (for example, in elicited repertory grids), and the data generated are often subjected to statistical analysis. This article examines the concept of bipolarity from primarily a linguistic perspective, taking particular inspiration from Lyons's contributions to the field and from the much earlier work of Ogden. It is argued that the conceptual quality of bipolar scales may be open to serious question, thus rendering statistical and qualitative analyses more problematic than many would prefer.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 1 van 9 gevonden artikelen
 
   volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland