Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Knowledge, Learning and the Curriculum of the Future
 
 
Titel: Knowledge, Learning and the Curriculum of the Future
Auteur: Young, Michael
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 25 (1999) nr. 4 pagina's 463-477
Jaar: 1999-09
Inhoud: This article is concerned with the application of sociological analysis to the development of a 16-19 curriculum of the future. It begins by clarifying the concept of the curriculum with particular reference to the 16-19 phase of education. It then presents a brief analysis of recent developments in 16-19 education in England and Wales and highlights the issues that these developments have raised. The final section of the paper draws on a sociological approach to knowledge and learning to suggest how these issues might be addressed by curriculum policy makers. The article concludes by proposing a model of the 16-19 curriculum of the future based on the idea of 'connective specialisation'.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland