Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 10 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Schooling, Networks and the Labour Market: explaining participation in lifelong learning in Northern Ireland
 
 
Titel: Schooling, Networks and the Labour Market: explaining participation in lifelong learning in Northern Ireland
Auteur: Field, John
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 25 (1999) nr. 4 pagina's 501-516
Jaar: 1999-09
Inhoud: School attainment is generally believed to be correlated positively with participation in adult learning. The paper explores evidence from Northern Ireland that suggests an inverse relationship is also possible under certain circumstances. In Northern Ireland high school attainment co-exists with low participation in adult learning. The paper considers evidence suggesting that the existence of strong social networks, shared norms and value, and a high level of trust may be a contributory factor to this divergent pattern. While there is a strong social concensus around the academic schooling of young people in Northern Ireland, this 'social capital' both provides an alternative to formal participation in adult learning and a legitimation for low aspirations among adults.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 10 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland