Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 8 van 8 gevonden artikelen
 
 
  The Relative Importance of Class Size to Infant Teachers in England
 
 
Titel: The Relative Importance of Class Size to Infant Teachers in England
Auteur: Hall, Kathy
Nuttall, Wendy
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 25 (1999) nr. 2 pagina's 245-258
Jaar: 1999-04
Inhoud: This paper examines and compares the beliefs and attitudes of teachers of large and small infant classes in the north of England regarding class size with particular reference to its relative importance. Following an introduction which contex-tualises the empirical study the details of the telephone and postal surveys are presented. The findings are analysed in relation to class size preferences, preferential treatment for some children and teachers, and the importance of class size relative to other factors, the latter being the main theme of the study. It seems that class size is not seen to be unidimensional in its influence on classroom events but that it interacts in complex ways with a range of other variables.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 8 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland