Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Rocky Mountains and Tired Indians: on territories and tribes. Reflections on multidisciplinary education in the health professions
 
 
Titel: Rocky Mountains and Tired Indians: on territories and tribes. Reflections on multidisciplinary education in the health professions
Auteur: Pirrie, Anne
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 25 (1999) nr. 1 pagina's 113-126
Jaar: 1999-02
Inhoud: This article is a critical reflection on an evaluation of 'multidisciplinary' education in health care. The author questions the appropriateness of the topographical and anthropological metaphors commonly used to describe 'barriers' to multidisciplinary education and practice. She suggests that there are limits to the extent to which cohesive practice is feasible; or 'multidisciplinary' education desirable. She argues that these are systemic and unrelated to 'territorialism' or 'tribalism'. Moreover, they can be more adequately explained by reference to notions of openness, closure, autonomy, self-reference, circularity, interdependence and indeterminacy. The rationale for the development of multidisciplinary education within the context of changing patterns in health care delivery is also explored.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland