Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Schools, Pupils and Examination Results: contextualising school 'performance'
 
 
Titel: Schools, Pupils and Examination Results: contextualising school 'performance'
Auteur: Gibson, Alex
Asthana, Sheena
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 24 (1998) nr. 3 pagina's 269-282
Jaar: 1998-06
Inhoud: This article seeks to demonstrate the extent to which school-level performance in the General Certificate of Secondary Education (GCSE) is underpinned by variations in the socio-economic background of pupils. Using a postcode-census method of profiling the socio-economic characteristics of school populations, the study analyses the examination performance of 259 schools in 12 local education authorities (LEAs). Describing an Ordinary Least Squares (OLS) multiple regression model which accounts for 64% of between-school variance in the GCSE performance of non-selective schools, the paper concludes (1) that uncontextualised performance statistics are fundamentally flawed, and (2) that policies directed at school improvement must acknowledge and address underlying constraints on school performance.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland