Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Class Size and Educational Achievement: a review of methodology with particular reference to study design
 
 
Titel: Class Size and Educational Achievement: a review of methodology with particular reference to study design
Auteur: Goldstein, Harvey
Blatchford, Peter
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 24 (1998) nr. 3 pagina's 255-268
Jaar: 1998-06
Inhoud: The article reviews research into class size effects from a methodological viewpoint, especially concentrating on the various strengths and weaknesses of randomised controlled trials and observational studies. It discusses population definitions, causation and generally sets out the criteria for valid inferences from such studies. For illustration it presents some new findings from a reanalysis of the large data set from the Tennessee STAR (Student Teacher Achievement Ratio) study.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland