Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Gender Integration in the Infant Classroom: a case study
 
 
Titel: Gender Integration in the Infant Classroom: a case study
Auteur: Jacklin, Angela
Lacey, Colin
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 23 (1997) nr. 5 pagina's 623-639
Jaar: 1997-12
Inhoud: This article is about gender association in the primary classroom and organisational strategies which may influence gender integration. It reports the findings of a small-scale research project which explored the effects of a classroom innovation. Implemented by a class teacher, the innovation was designed to promote gender equality. The effects of strategies to increase gender integration in the infant classroom are discussed in relation to cross-gender friendships as well as gender differentiation between subjects. The article argues that the way a teacher organises groups in the classroom can be an influential factor in the degree of gender integration which occurs.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland