Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Touchy Subjects: a risky inquiry into pedagogical pleasure
 
 
Titel: Touchy Subjects: a risky inquiry into pedagogical pleasure
Auteur: McWilliam, Erica
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 22 (1996) nr. 3 pagina's 305-317
Jaar: 1996-06
Inhoud: This paper provides an analysis of pedagogy as an erotic field. The complexity of pedagogy work is addressed in terms of what the notion of an ambiguous and duplicitous 'erotics of pedagogy' can contribute to our understanding of teaching and learning. I note the ambivalence of feminist and other progressive educators about desire and pleasure in pedagogy, and attempt to make a case for reclaiming the notions of pedagogical 'erotics' and 'seduction' away from the 'merely malevolent'. I draw on literary criticism to provide new conceptualisations and some historical exemplars of pedagogical events. This analysis is then brought to bear on a terrain of current educational discourse. In this sense, the paper is attempting to introduce into educational scholarship ways of theorising pedagogical events that have been developing for some time in the humanities.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland