Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Supporting the Comprehension of Tabulated Data
 
 
Titel: Supporting the Comprehension of Tabulated Data
Auteur: Newton, Douglas P.
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 20 (1994) nr. 4 pagina's 455-463
Jaar: 1994
Inhoud: The detection of pattern and co-variation in tabulated data is expected in many areas of the curriculum. While students familiar with the convention may be able to do this, it is often at an incomplete and imprecise level. A study of some 11-12 year-old students' comprehension of tabulated data showed that requiring them to predict table entries tended to increase the completeness and precision of their later descriptions of the situation described by the data. Given the satisfaction of certain preconditions, this could be a strategy which lends itself to application in the classroom. The study is discussed in the context of the mental model analogy and inferencing theory.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland