Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Pupil Identity and Differentiation in British Public Schools
 
 
Titel: Pupil Identity and Differentiation in British Public Schools
Auteur: Tovey, Philip
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 19 (1993) nr. 2 pagina's 175-190
Jaar: 1993
Inhoud: A considerable amount of social research has addressed the issue of 'working class' pupil sub-cultures. This paper shifts the focus to consider the nature and significance of patterns of differentiation within contemporary public schools. The analysis draws on the life-histories of a number of people who attended a range of public schools in the 1980s. A context specific understanding of the concept 'sub-culture' is shown to provide a means of reaching beyond the impression of a homogeneous entity to reveal the importance of group distinction and closure. Membership of, or exclusion from, sub-groups is seen to be bound up with background and cultural priorities. It is argued that an awareness of internal differentiation and its social origins offers a route to understanding the varying experiences and (social and occupational) consequences of public school attendance.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland