Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 8 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Short- and Long-term Follow-up of Parental Involvement in Reading Projects
 
 
Titel: Short- and Long-term Follow-up of Parental Involvement in Reading Projects
Auteur: Topping, K. J.
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 18 (1992) nr. 4 pagina's 369-379
Jaar: 1992
Inhoud: Parental involvement in children's reading has received considerable research and media attention over the last decade. This paper considers whether the gains on norm-referenced reading tests widely reported as a result of this activity are maintained over time. The rather limited previous research is reviewed and it is noted that most data relate to the 'Paired Reading' technique. Substantial new follow-up data with respect to this technique are reported from multi-site field trials in one education authority. The new data confirm the trend from the previous literature, i.e. that although there is a deceleration in reading test gains after the initial project period, nevertheless follow-up gain rates continue at above 'normal' levels and there is no evidence of 'wash-out' of intervention effects.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 8 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland