Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 9 gevonden artikelen
 
 
  An Explication of a Path Model of Classroom Teaching: mediating effects of practical work on physics achievement
 
 
Titel: An Explication of a Path Model of Classroom Teaching: mediating effects of practical work on physics achievement
Auteur: Cheung, K. C.
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 18 (1992) nr. 4 pagina's 423-433
Jaar: 1992
Inhoud: This article seeks to examine how laboratory and practical work mediates the effects of school provision and teaching style, via students' opportunity to learn the subject matter, on students' physics achievement. As a result of careful composition of variable constructs, a causal model of classroom physics teaching at the sixth form (grade 12) level in Hong Kong was explicated with high explanatory power and parsimonious structural relationships. This study drew its data from the second IEA International Science Study. Replications of the analyses across school systems and grade levels will be valuable for comparing instructional effectiveness and locating exemplary teaching practices.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland