Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Underachievers or Underrated? The Experience of Pupils of South Asian Origin in a Secondary School
 
 
Titel: Underachievers or Underrated? The Experience of Pupils of South Asian Origin in a Secondary School
Auteur: Troyna, Barry
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 17 (1991) nr. 4 pagina's 361-376
Jaar: 1991
Inhoud: Research into the thorny issue of the educational 'over/underachieve-ment' of white and ethnic minority pupils has assumed greater sophistication and insight in the last few years. However, attention continues to focus on educational outcomes or who gets what. As a corollary, analysis of who goes where in the allocation of pupils to high/low status credentialling courses and who, therefore, takes what, is almost routinely ignored. In this article I explore the allocative and selective procedures of a multiracial comprehensive school in England and argue that such considerations should be fully integrated into future studies on this theme.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland