Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 8 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Teaching Processes in Social Studies Classrooms and Prescriptive Instructional Theories
 
 
Titel: Teaching Processes in Social Studies Classrooms and Prescriptive Instructional Theories
Auteur: Hacker, R. G.
Carter, D. S. G.
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 13 (1987) nr. 3 pagina's 261-269
Jaar: 1987-10
Inhoud: An exploratory study of teaching styles in 40 social studies classrooms was described. Observational data were cluster-analysed and three teaching styles were described. It was found that inexperienced teachers favoured an informational teaching style. The implications of the study for the possible empirical testing of prescriptive, instructional theories were discussed, and it was suggested that sufficient variance of teaching style could be found in natural, intact classrooms to justify optimism about the feasibility of using these classrooms in such empirical tests.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 8 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland