Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Hearing Beginning Readers Read: problems of relating practice to theory in interpretation and evaluation
 
 
Titel: Hearing Beginning Readers Read: problems of relating practice to theory in interpretation and evaluation
Auteur: Francis, Hazel
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 13 (1987) nr. 3 pagina's 215-225
Jaar: 1987-10
Inhoud: Research reports of the involvement of parents in hearing children read show equivocal results in terms of improvement in reading scores or progress through school books. Analysing the practices of both parents and teachers as reported in the literature this paper demonstrates that the phenomenon is not a simple, fixed treatment meriting assessment on limited dependent variables. It shows that in current evaluations there is insufficient analysis of the social and intentional nature of the practice, and of associated educational and theoretical rationales, to do justice to possible effects and to help interpret various findings.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland