Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Some Thoughts on the Political and Pedagogical Implications of Mixed Sex Grouping in the Physical Education Curriculum
 
 
Titel: Some Thoughts on the Political and Pedagogical Implications of Mixed Sex Grouping in the Physical Education Curriculum
Auteur: Evans, John
Lopez, Sue
Duncan, Mark
Evans, Moyra
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 13 (1987) nr. 1 pagina's 59-71
Jaar: 1987-03
Inhoud: In this paper we draw attention to an innovation, mixed sex grouping, which is increasingly featuring in the secondary school PE curriculum. The discussion considers the motivations which underpin this organisational change and examines what it means for the professional identities of teachers and their classroom practices. The paper also focuses on the process of differentiation in PE classrooms and suggests that in some circumstances innovations of this sort can exacerbate rather than attenuate childrens and teachers stereotypical attitudes.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland