Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Task-setting in a Seminar: a theory-of-action perspective
 
 
Titel: Task-setting in a Seminar: a theory-of-action perspective
Auteur: Fleming, W. G.
Rutherford, R. J. D.
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 12 (1986) nr. 3 pagina's 257-267
Jaar: 1986-10
Inhoud: This paper reports, through a case study, an initial attempt to use the theory-of-action perspective of Argyris & Schon to analyse student/teacher task-setting in a seminar. A brief outline is given of the theoretical concepts employed and a transcription from a video recording of part of an undergraduate seminar is then analysed using the theory-of-action concepts. The teacher's theory-in-use is predominantly Model 1. This is compared with a more impressionistic analysis of the video recording and with student responses to a questionnaire. These provide corroborative support for the theory-of-action analysis.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland