Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 12 gevonden artikelen
 
 
  Perceived Saliency of Classroom Misconducts
 
 
Titel: Perceived Saliency of Classroom Misconducts
Auteur: Geva, Nehemia
Smilansky, Jonathan
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 11 (1985) nr. 3 pagina's 283-290
Jaar: 1985
Inhoud: In order to investigate the saliency of disruptive activities relative to other lesson occurences, high school students were asked to recall a script describing the activities of a regular class period. The findings revealed a relative high retention rate of disruptive activities performed by students, as well as increased recall of teacher reactions to these activities in comparison with lesson related behaviors. The degree of retention of a statement within the script was positively correlated with the pre-judged severity of the described behavior. The data highlight the feasibility of utilizing an information processing approach and its methodology to the investigation of classroom disruptions.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 12 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland