Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 94 van 143 gevonden artikelen
 
 
  Ragged Edges: delivering quality tertiary teaching in post-colonial times
 
 
Titel: Ragged Edges: delivering quality tertiary teaching in post-colonial times
Auteur: Taylor, Peter
McWilliam, Erica
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 21 (1995) nr. 5 pagina's 577-585
Jaar: 1995-12
Inhoud: This paper focuses on practices about which many tertiary teachers are publicly silent and privately stumped—the thorny issue of equity for non-English speaking background (NESB) international students, as it is to be enacted in higher degree teaching and evaluation practices. While there is no end to the amount of rhetoric about equity and NESB students to be found in educational 'quality' documents, the ethical and logistical problems raised by this issue for tertiary teachers are many. We wade into this murky water by documenting a struggle that a team of 'equity-conscious' lecturers has had to bring our concerns about the potential failure of one such student to the attention of the institution in which we seek to do 'quality' teaching.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 94 van 143 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland