Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 143 gevonden artikelen
 
 
  A New Conceptualisation of Adult Participation in Education
 
 
Titel: A New Conceptualisation of Adult Participation in Education
Auteur: Blair, Amy
McPake, Joanna
Munn, Pamela
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 21 (1995) nr. 5 pagina's 629-644
Jaar: 1995-12
Inhoud: This paper presents a new conceptualisation of adults' process of return to formal education, arising from an in-depth qualitative study of 50 Scottish adult returners to various institutional settings. The new way of thinking developed because existing explanations proved ill-equipped to reflect the complex and diverse data gathered in interview about adults' reasons for returning to education. The paper begins by describing the context of the study, the study itself and the questions it raises about participation issues. It goes on to consider three conceptualisations of participation that may be found in the literature, the main barriers to participation and the challenges presented to them by data from the research. The new conceptualisation is then introduced and discussed further with reference to relevant data. The paper closes with some issues prompted by this idea for institutions and policy-makers in adult education.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 143 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland