Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 39 van 143 gevonden artikelen
 
 
  Does it Matter? Primary Teacher Trainees' Subject Knowledge in Mathematics
 
 
Titel: Does it Matter? Primary Teacher Trainees' Subject Knowledge in Mathematics
Auteur: Goulding, Maria
Rowland, Tim
Barber, Patti
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 28 (2002) nr. 5 pagina's 689-704
Jaar: 2002-10-01
Inhoud: The mathematical subject knowledge of primary teacher trainees in England and Wales now has to be audited in line with government requirements for initial teacher training. This article examines how this knowledge has been conceptualised and presents the results of research in two institutions into the audited subject knowledge of primary teacher trainees and its relationship with classroom teaching. The research identified weaknesses in understanding, particularly in the syntactic elements of mathematics, and a link between insecure subject knowledge and poor planning and teaching. The dilemmas and policy issues which this focus on subject knowledge presents are discussed.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 39 van 143 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland