Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 34 van 143 gevonden artikelen
 
 
  Developing Conceptual Literacy in Lifelong Learning Research: a case of responsibility?
 
 
Titel: Developing Conceptual Literacy in Lifelong Learning Research: a case of responsibility?
Auteur: Hughes, Christina
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 27 (2001) nr. 5 pagina's 601-614
Jaar: 2001-12-01
Inhoud: The article argues that the nature of lifelong learning research is marked by border crossings that require researchers to be conceptually literate. Two aspects of conceptual literacy are discussed. The first relates to the need to recognise the domain-specific meanings of concepts. The second relates to the need to recognise how meanings are drawn from, often suppressed, counter-concepts. The article draws on the fields of adult education, employment and family as key domains of lifelong learning research and explores these issues of literacy through a case study of feminist conceptualisations of responsibility.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 34 van 143 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland