Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 47 van 222 gevonden artikelen
 
 
  Classroom Behaviour Problems which Secondary School Teachers say they find most Troublesome
 
 
Titel: Classroom Behaviour Problems which Secondary School Teachers say they find most Troublesome
Auteur: Houghton, Stephen
Wheldall, Kevin
Merrett, Frank
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 14 (1988) nr. 3 pagina's 297-312
Jaar: 1988-10
Inhoud: A questionnaire survey of 251 British secondary school teachers was carried out based on a stratified random sample of secondary schools in a West Midlands education authority. The questionnaire aimed to determine the types and frequency of troublesome classroom behaviours. The results showed that 55% of teachers responding claimed that they spent too much time on problems of order and control. Two behaviours, 'talking out of turn' and 'hindering other children', were clearly identified by teachers as being the most problematic. The variables of sex of teacher, age group taught and subject area taught are also examined.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 47 van 222 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland