Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 220 van 222 gevonden artikelen
 
 
  Who are you calling queer? Sticks and stones can break my bones but names will always hurt me
 
 
Titel: Who are you calling queer? Sticks and stones can break my bones but names will always hurt me
Auteur: Vicars, Mark
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 32 (2006) nr. 3 pagina's 347-361
Jaar: 2006-06-01
Inhoud: Recent evidence suggests that there have been significant increases in the number of problems reported by students who identify as lesbian, gay or bisexual. This paper seeks to describe, by means of autobiographical account, the educational implications of being identified as 'queer' within schools. It draws on experiential stories to illustrate the injurious effects of homophobic speech acts and attempts to show how reconstructed narratives of the self can be used in educational research. The stories told in this article speak about the impact of heteronormative practices in education and how a sense of self can become constituted through the authorising, performative utterances of wounding words.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 220 van 222 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland