Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Content preparation for cross-cultural e-commerce: a review and a model
 
 
Titel: Content preparation for cross-cultural e-commerce: a review and a model
Auteur: Liao, H.
Proctor, R. W.
Salvendy, G.
Verschenen in: Behaviour & information technology
Paginering: Jaargang 27 (2008) nr. 1 pagina's 43-61
Jaar: 2008-01
Inhoud: Content preparation is an important stage in e-commerce website development. It is critical to present appropriate information content to facilitate consumers' decision-making. In the international e-commerce setting, to better serve users from different countries, their different information preferences must be accommodated by taking cultural differences between countries into consideration in content preparation. After examining relevant literature, this paper proposes a conceptual model on content preparation for cross-cultural e-commerce. The model explores cultural effects on information processing of consumers by taking into account both normative effects and psychological effects. Tentative conclusions about cultural differences that need to be accommodated in content preparation are also offered.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland