Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 7 gevonden artikelen
 
 
  LTV model in consultant sector. Case study: mental health clinic
 
 
Titel: LTV model in consultant sector. Case study: mental health clinic
Auteur: Tarokh, Mohammad J.
Sekhavat, Aydin Akbari
Verschenen in: Behaviour & information technology
Paginering: Jaargang 25 (2006) nr. 5 pagina's 399-405
Jaar: 2006-09-01
Inhoud: Since the early 1980s, customer relationship management (CRM) has been important in the new competitive business environment. Today, due to development of competitive factors in the business, the enterprise's need to create and retain effective relations with customers has been highlighted more and more. With the aim of customer scoring applications, the most profitable customers can be identified. In this paper, we categorized customers by three types of values for the clinic by using logistic regression as a data-mining technique, and calculated the customer defection and future purchase probability in a mental health clinic of the university of Tehran. Model verification and validation (using lift chart) was done and customer segmentation and analysis presented with proper marketing strategies.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland