Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Exploration strategies, performance, and error consequences when learning a complex computer task
 
 
Titel: Exploration strategies, performance, and error consequences when learning a complex computer task
Auteur: Van Der Linden, Dimitri
Sonnentag, Sabine
Frese, Michael
Van Dyck, Cathy
Verschenen in: Behaviour & information technology
Paginering: Jaargang 20 (2001) nr. 3 pagina's 189-198
Jaar: 2001-05-01
Inhoud: When trying to learn a complex task, people can use different strategies. They can use systematic exploration in which they take on an active approach to discover the computer functions and make use of problem solving steps such as planning, evaluation of feedback, and control of emotion and motivation. Alternatively, they can use non-systematic strategies like trial-and-error, rigid exploration, and encapsulation in information seeking. This study examined whether the exploration strategies were related to error consequences and performance when people learned a new computer program. Strategies were assessed by means of coding. Analysis showed strong correlations between strategies, error consequences, and task performance. These results can have implications for training design and human reliability in dealing with complex devices.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland