Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 21 van 23 gevonden artikelen
 
 
  Usability testing in a competive market: lessons learned
 
 
Titel: Usability testing in a competive market: lessons learned
Auteur: Zirkler, Dieter
Ballman, Donald R.
Verschenen in: Behaviour & information technology
Paginering: Jaargang 13 (1994) nr. 1-2 pagina's 191-197
Jaar: 1994-01-01
Inhoud: Usability testing is a relatively new and rapidly developing field. Newcomers to usability testing typically enter the profession with a knowledge of social science research methods and the belief that usability testing is conducted in a lab using thinking aloud techniques to identify usability defects. Our practice of usability testing at Mead Data Central has shown that these core beliefs represent an approach of limited utility in designing products like the LEX1S®NEXIS® research systems. In this paper, we describe our experiences in conducting traditional usability testing and how we used the results of those efforts to develop more effective methods of testing for Mead Data Central's products and customers.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 21 van 23 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland