Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 8 gevonden artikelen
 
 
  A task-action trace for exploratory learners
 
 
Titel: A task-action trace for exploratory learners
Auteur: Payne, Stephen J.
Howes, Andrew
Verschenen in: Behaviour & information technology
Paginering: Jaargang 11 (1992) nr. 2 pagina's 63-70
Jaar: 1992-03-01
Inhoud: We motivate and describe the design of a tool for exploratory learners. A task-action trace displays a history of user actions that collapses into verbal descriptions of task accomplishments, derived from a task-action grammar analysis of the interface. Previous tasks, and the actions through which the user achieved them, remain available for browsing; the display of actions shows those that were strictly necessary. We describe the implementation of such a tool for a simulation of the RATES line-diagnosis system. Preliminary empirical evaluation suggests that some users find the trace sufficiently helpful to interact with it repeatedly during the first 4 h of learning.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland