Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 12 van 19 gevonden artikelen
 
 
  Measuring need achievement and need affiliation in the classroom
 
 
Titel: Measuring need achievement and need affiliation in the classroom
Auteur: Boyd, Rae
Verschenen in: Australian psychologist
Paginering: Jaargang 11 (1976) nr. 2 pagina's 185-192
Jaar: 1976-07-01
Inhoud: Easily administered, scored and interpreted measures were sought for use with senior high school students. The shortened form of the Self Selection Scale was found to be reliable over time, having suitable concurrent validity with the E.P.P.S. Further validation was undertaken with 18 other measures of achievement and affiliation needs. Factor analysis highlighted the complexity of need achivement and the necessity of clarifying facets important in classroom learning. The Self Selection Scale appeared to measure “competitive achievement” and “objective affiliation”. Used with the adjective check-list considerable information about students achievement and affiliation needs could be gleaned.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 12 van 19 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland