Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 14 van 15 gevonden artikelen
 
 
  The significance of affect in verbal learning by subnormal children-an exploratory study
 
 
Titel: The significance of affect in verbal learning by subnormal children-an exploratory study
Auteur: Drinkwater, Betty A.
Verschenen in: Australian journal of psychology
Paginering: Jaargang 24 (1972) nr. 3 pagina's 327-329
Jaar: 1972-12-01
Inhoud: Two matched groups of subnormal Ss (IQ 40-60) were trained to associate pictures with unfamiliar printed words. The pictures used for Group A were less affective than those used for Group B (degree of affect was determined by the Ss' own preferences). Correct recognition was later tested by the presentation of the printed words without pictures. Group B was significantly more successful than Group A. It was suggested that an increase in the affective connotation of verbal stimuli facilitates correct recognition of those stimuli for Ss of the 40-60 IQ range.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 14 van 15 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland