Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 14 van 16 gevonden artikelen
 
 
  The differential effect of anxiety on performance in progressive and terminal school examinations
 
 
Titel: The differential effect of anxiety on performance in progressive and terminal school examinations
Auteur: Gaudry, Eric
Bradshaw, George D.
Verschenen in: Australian journal of psychology
Paginering: Jaargang 22 (1970) nr. 1 pagina's 1-4
Jaar: 1970-04-01
Inhoud: Pupils in 14 secondary classes were given an intelligence test and the Test Anxiety Scale for Children (TASC) early in the school year. Marks in mathematics in both progressive and terminal examinations were collected and analyzed as a function of anxiety, intelligence and method of examining. The experimental hypothesis was that high test anxious children would perform relatively better under the less stressful conditions of progressive examining than under terminal examining when compared with low anxious children in the same class. The anxiety/method-of-assessment interaction was significant and in the predicted direction. Implications for school examining practices are discussed.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 14 van 16 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland