Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Incremental and all-or-none learning with a stimulus complex
 
 
Titel: Incremental and all-or-none learning with a stimulus complex
Auteur: Davenport, W. G.
Halford, G. S.
Verschenen in: Australian journal of psychology
Paginering: Jaargang 19 (1967) nr. 2 pagina's 109-115
Jaar: 1967-08-01
Inhoud: An experiment was designed to test incremental and all-or-none conceptions of associative learning in a situation where each of 2 responses was equally reinforced with a stimulus complex consisting of 2 3-letter nonsense syllables. It was found that all-or-none theory was more applicable to the learning of a stimulus complex than was incremental theory, at least where the number of learning trials was small; that with the type of stimulus display used 5s associated responses equally to the 2 members of the stimulus complex; and that there was constraint between correct responses made to the 2 members of the stimulus complex.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland