Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 10 van 10 gevonden artikelen
 
 
  The psychology teaching programme of holland and skinner
 
 
Titel: The psychology teaching programme of holland and skinner
Auteur: Thouless, Robert H.
Verschenen in: Australian journal of psychology
Paginering: Jaargang 15 (1963) nr. 2 pagina's 85-91
Jaar: 1963-08-01
Inhoud: This study is an attempt at critical evaluation of the Holland-Skinner teaching programme in Psychology. This programme consists of items of various kinds: (a) reports of experimental findings with pigeons and rats, (b) the teaching of a language system to co-ordinate these experimental results, and (c) extrapolations from these to problems of human behaviour. The most dubious part of the programme is (c). It consists of anecdotes and fantastic anecdotes. To such items, the student should not be merely giving 'right' responses, but asking critically “Is this so?” and “What is the evidence that this is the case?” Failure to give the student opportunity to respond in this way would seem gravely to limit the educational value of this programme, reducing it to an instrument of indoctrination rather than of education.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 10 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland