Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Examinations and the Construction of Professional Identity: a case study of England 1800-1950
 
 
Titel: Examinations and the Construction of Professional Identity: a case study of England 1800-1950
Auteur: Sutherland, Gillian
Verschenen in: Assessment in education
Paginering: Jaargang 8 (2001) nr. 1 pagina's 51-64
Jaar: 2001-03-01
Inhoud: This paper examines the increasing use made of formal written examinations by occupational groups aspiring to professional status in nineteenth and early twentieth century England. At first such groups devised their own examinations; subsequently they also came to use the examinations of an expanding education system. In deploying the instrument of the examination professions were also invoking the challenge to patronage and the appeal to merit which it symbolised. Yet such use did not cut professionals loose from the class structure and status hierarchy of the society; rather, it anchored them firmly in a powerful position within it, a paradox only beginning to be explored and understood in the second half of the century.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland