Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 10 van 10 gevonden artikelen
 
 
  The IEA Studies of Reading and Writing Literacy: a 1996 perspective
 
 
Titel: The IEA Studies of Reading and Writing Literacy: a 1996 perspective
Auteur: Cumming, J. Joy
Verschenen in: Assessment in education
Paginering: Jaargang 3 (1996) nr. 2 pagina's 161-178
Jaar: 1996-07
Inhoud: The paper reviews IEA literacy studies. It analyses them in the light of theories of literacy, cross-cultural perspectives, and their practical and theoretical value. It points out that, despite some well-grounded theoretical perspectives, in reality, the IEA instruments test only certain aspects of 'formal' literacy. The paper explores the cultural colonisation of IEA instruments by 'Western' literacy forms, expressed partly through the training and administrative structures of the IEA and partly through the existing international dominance of such forms. It looks at the implicit assumptions made about literacy through the use of particular statistical item response models and suggests that there are important lessons to be learnt from the IEA experience. It concludes with some suggestions for future work.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 10 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland