Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Developing an Assessment Stance in Primary Art Education in England
 
 
Titel: Developing an Assessment Stance in Primary Art Education in England
Auteur: Gilbert, Jean
Verschenen in: Assessment in education
Paginering: Jaargang 3 (1996) nr. 1 pagina's 55-75
Jaar: 1996-03
Inhoud: Many English primary teachers find the notion of assessing children's work in art difficult. This paper reports on work carried out with non-art-specialist primary teachers' and student teachers' use of a three-point assessment model and related tasks, which supported teachers and students to engage critically with children's development, or lack of it, in observational drawing. This enabled teachers and students to develop appropriate planning and differentiated strategies for children's work in art. Equally important is that in engaging with these assessment tasks they were able to develop aspects of the critical language needed for teaching and learning in art.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland