Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 10 gevonden artikelen
 
 
  What Do We Mean by Equity in Relation to Assessment?
 
 
Titel: What Do We Mean by Equity in Relation to Assessment?
Auteur: Gipps, Caroline
Verschenen in: Assessment in education
Paginering: Jaargang 2 (1995) nr. 3 pagina's 271-281
Jaar: 1995
Inhoud: This article reviews the concept of equity in relation to assessment by considering issues of equality of outcome, equal access and the role of context and construct. Performance assessment is discussed as a particular case and evidence is offered from performance assessment in England. The article concludes by discussing approaches to developing assessment practices that are more fair to all the groups likely to be involved in taking those assessments.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland