Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Investigating Teacher Assessment in Infant Classrooms: methodological problems and emerging issues
 
 
Titel: Investigating Teacher Assessment in Infant Classrooms: methodological problems and emerging issues
Auteur: Torrance, Harry
Pryor, John
Verschenen in: Assessment in education
Paginering: Jaargang 2 (1995) nr. 3 pagina's 305-320
Jaar: 1995
Inhoud: The paper outlines the development of teacher assessment and the role of formative assessment in National Curriculum Assessment in England and Wales. Theories of and evidence for formative assessment are briefly reviewed in order to provide a context for the research reported. The paper then presents work in progress from an ESRC-funded study of Teacher Assessment at Key Stage 1. Using insights gained from classroom interaction studies, the project is investigating both the process of assessment and the purposes to which it is put. The paper uses the description of an incident from initial fieldwork to raise issues of methodology and substance.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland