Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Criterion-related Test Development and National Test Standards
 
 
Titel: Criterion-related Test Development and National Test Standards
Auteur: Massey, A. J.
Verschenen in: Assessment in education
Paginering: Jaargang 2 (1995) nr. 2 pagina's 187-203
Jaar: 1995-08
Inhoud: The evolving specification for a series of vertically equated overlapping Key Stage 3 national tests in science in England and Wales sets a series of test development challenges. These include the need to relate standards defined by hierarchically organised 'level' criteria to cut-scores based on total test scores; and the need to allow compensation across the boundaries of sets of items targeted at different levels. A criterion-related model for test development is described which is governed by a pattern of expectations about the performance of pupils relating to the hierarchical level criteria and builds determination of cut-scores into the test development process. Some other relevant approaches to standard setting are also discussed.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland