Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 10 van 10 gevonden artikelen
 
 
  The value of international comparative studies of achievement - a Danish perspective
 
 
Titel: The value of international comparative studies of achievement - a Danish perspective
Auteur: Egelund, Niels
Verschenen in: Assessment in education
Paginering: Jaargang 15 (2008) nr. 3 pagina's 245-251
Jaar: 2008-11
Inhoud: Barry McGaw, Education Director of the OECD until December 2005, has described and evaluated the current programme of international comparative assessment surveys, notably the PISA programme. Any international survey will have its stronger and its weaker points. With a high profile programme like PISA, there is a risk that the limitations will be overlooked by politicians eager to introduce reforms in a globalised information society. Five years have passed since the first publication of PISA results in December 2001. In Denmark, the results have led to profound educational reforms, but also to a number of supplementary studies that have examined and questioned the value of PISA and other international studies.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 10 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland