Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Clarifying the purposes of educational assessment
 
 
Titel: Clarifying the purposes of educational assessment
Auteur: Newton, Paul E.
Verschenen in: Assessment in education
Paginering: Jaargang 14 (2007) nr. 2 pagina's 149-170
Jaar: 2007-07
Inhoud: This article concerns the importance of clarity in thinking and talking about certain core concepts of educational assessment. It begins by identifying three quite distinct interpretations of the term 'assessment purpose'. It continues by challenging the supposed distinction between 'formative' and 'summative'—arguing that the latter only applies to a kind of assessment result while the former only applies to a kind of use of assessment results. It ends by illustrating the wide range of uses to which assessment results might be put and stresses the importance of not concealing important distinctions by locating multiple discrete purposes within a small number of misleading categories.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland